خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 46009
Share

هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در خوزستان

اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی تقویت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی تقویت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
در هشدار سطح نارنجی شماره ۳ امروز (۱۸ فروردین‌ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، تقویت سامانه بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری پیش‌بینی شده است.
زمان شروع پدیده، از اواسط روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه تا اوایل وقت پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه خواهد بود.
مخاطره این سامانه رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق پیش‌بینی می‌شود.
منطقه اثر این پدیده در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی و غربی و مرکز به ویژه جنوب غرب از بعد از ظهرها تا صبح روز بعد و در روز چهارشنبه اغلب نقاط استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود.
با توجه به ماهیت فصل بهار و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری احتمال رگبارهای نقطه‌ای و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در بعد از ظهرها و صبح‌ها در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.
لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی اثر این مخاطره هستند.
در این خصوص توصیه شده است تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و صاعقه به کار گرفته شود.
عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد نیز توصیه شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.